Loading...
Νο 62 - J.F.M. Μια «καινοτομία» τόσο αναχρονιστικά ισοπεδωτική!

Νο 62 - J.F.M. Μια «καινοτομία» τόσο αναχρονιστικά ισοπεδωτική!

Αριθμ.πρωτ.:7905

Θεσσαλονίκη, 2 Ιουλίου 2020

Job Family Model
Μια «καινοτομία» τόσο αναχρονιστικά ισοπεδωτική!

 

Συνάδελφοι,

Αν θελήσουμε να δώσουμε μια ανάγλυφη εικόνα της Τράπεζας Πειραιώς όπως αυτή, ανδρώθηκε , λειτούργησε και προχωρά τα τελευταία χρόνια, θα καταλήξουμε στην αυτονόητη παραδοχή της ύπαρξης δύο μεγάλων συνιστωσών που παίζουν το κυρίαρχο ρόλο στη πορεία της.

Απ’ τη μια, οι εργαζόμενοι που στην συντριπτική τους πλειοψηφία (απ΄ όποια προηγούμενη Τράπεζα κι αν προέρχονταν) αποτελούν τραπεζοϋπάλληλους με όλη την έννοια της λέξης, μιας λέξης που γίνεται αγώνας τελευταία όχι μόνο να αχρηστευτεί αλλά και να καταλήξει στον κάλαθο των αχρήστων.

  •  Τραπεζοϋπάλληλοι λοιπόν, με συγκεκριμένο τρόπο πρόσληψης και ένταξης στο λογιστικό κλάδο,
  •  Τραπεζοϋπάλληλοι με σοβαρό και βαρύ θεσμικό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων,
  •  Τραπεζοϋπάλληλοι που καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις και νόμους,
  •  Τραπεζοϋπάλληλοι που εντάσσονται σε υφιστάμενους Οργανισμούς Υπηρεσίας,
  •  Τραπεζοϋπάλληλοι με χρόνια υπηρεσίας σε πολλά και διαφορετικά αντικείμενα και θέσεις ευθύνης,
  •  Τραπεζοϋπάλληλοι με Ιστορία

Απ΄την άλλη, η Διοίκηση της Τράπεζας που παρά την πολυαναμενόμενη και πολυδιαφημιζόμενη αλλαγή πολιτικής που ευαγγελίζονταν τις πρώτες ημέρες της έλευσής της, δεν έχει κατορθώσει σε κανένα σημείο να πείσει για τις προθέσεις της. Δυστυχώς έχει υιοθετήσει και ξεπεράσει τις παλιότερες τακτικές, φτάνοντας στο σημείο να δώσει στην Πειραιώς το «παράσημο» της πλέον αντεργατικής Τράπεζας και της μόνης που, όχι μόνο απαξίωσε το προσωπικό της με εξοντωτικές μεταθέσεις, αλλά προχώρησε και σε απολύσεις.

Έτσι όλα τα τελευταία χρόνια :

α) Είμαστε η μοναδική Τράπεζα η οποία η οποία δεν έχει καταγραμμένο και δημόσιο το σύστημα μισθοδοσίας της αλλά ούτε και τα ισχύοντα επιδόματα τα οποία χορηγούνται στους εργαζόμενους.
β) Οι εργαζόμενοι υφίστανται περικοπές μισθών κατά το δοκούν (ποιών άραγε;) ακόμη και επιδομάτων τα οποία η ίδια η Διοίκηση είχε υποσχεθεί ότι θα καταβάλλονται για πάντα!
γ) Οι ενοποιήσεις προς τα κάτω των εργασιακών καθεστώτων των προερχομένων από διαφορετικές Τράπεζες συναδέλφων, είναι η πάγια πρακτική της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού (ασφαλιστήριο συμβόλαιο NN επίδομα Teller, ανθυγιεινό επίδομα πληροφορικής, παραμεθορίων περιοχών, παιδικής μέριμνας, κλπ.)

Μέσα στο παραπάνω καταγεγραμμένο πλαίσιο εμφανίζεται και η εφαρμογή του JobFamilyModel (JFM), μιας πολυδιαφημισμένης εδώ και μια διετία τουλάχιστον μεθοδολογίας, που προσπαθεί υποτίθεται να καταγράψει τις εργασίες της Τράπεζας και να ομαδοποιήσει τους ρόλους των εργαζομένων.

Κάθε λοιπόν καλοπροαίρετος συνάδελφος θα περίμενε μέσα από τη συγκεκριμένη εφαρμογή να δει όχι μόνο την ονομασία και το επίπεδο του ρόλου του αλλά και την εικόνα της πολυετούς προσπάθειάς του. Θα περίμενε να δει την ηθική ανταμοιβή – όσο αφελές κι αν ακούγεται αυτό για τη Τράπεζα Πειραιώς – της επίπονης προσπάθειάς του για την ανάπτυξη της Tράπεζας, που τον οδήγησε πολλές φορές να στερηθεί ακόμη και πολύτιμες ώρες από την οικογένειά του και μάλιστα χωρίς οικονομική ανταπόκριση.

Αντ’ αυτού τι μας έδειξε η εφαρμογή του JFM; Μία απλοϊκή και άκριτη κατηγοριοποίηση των συναδέλφων, μια νηπιακής μορφής κατάταξή τους σε επίπεδα (L1 –L8) ανάλογα με τη θέση που μόνο περιστασιακά κατέχουν σήμερα και τίποτα παραπάνω (!!!).

Απορούμε πραγματικά – και εδώ κάποιοι πρέπει να δώσουν εξηγήσεις – πως πέρασε από το μυαλό ορισμένων ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε μια Τράπεζα που λειτουργεί εδώ και δεκάδες χρόνια το συγκεκριμένο μοντέλο που μόνο για επιχειρήσεις που ξεκινούν τώρα τη δραστηριότητά τους θα είχε ίσως κάποια αξία.
Δόθηκαν άραγε και χρήματα σε εταιρείες συμβούλων για να πάρουμε τη συγκεκριμένη εφαρμογή και ποιος τα ενέκρινε;

Το σίγουρο πάντως είναι, βλέποντας τις γενικότητες και το ευχολόγιο που συνοδεύει την παρουσίαση του JFM, ότι οι υπηρεσίες της Τράπεζας με την πολυετή τριβή και εμπειρία τους στο χώρο, θα είχαν να προτείνουν πολύ καλύτερα σχέδια.

Συνάδελφοι,

Δεν θα μπούμε σε περαιτέρω αναλύσεις για την επόμενη ημέρα και για το τι μπορεί να σημαίνει η σημερινή κατάταξη ενός εργαζόμενου στο επίπεδο του JFM αναφορικά με την μισθολογική του εξέλιξη. Το σίγουρο είναι ότι θα την επηρεάσει και το σίγουρο είναι ότι θα επανέλθουμε παρακολουθώντας στενά κάθε κίνηση της Τράπεζας.

Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι να αποκατασταθεί όσο το δυνατό γρηγορότερα το κλίμα αναταραχής και απογοήτευσης που με υπαιτιότητα της Τράπεζας έχει προκύψει στους συναδέλφους, όχι μόνο από την εφαρμογή του JFM αλλά και από την «περίεργη εξαφάνιση» της «Πολιτικής Στελέχωσης Θέσεων Εργασίας – Σεπτέμβριος 2018» και του «Πλαισίου Ιεραρχικής Δομής και Πολιτικής Προαγωγών – Δεκέμβριος 2018» από το Intranet.

Είναι φανερό ότι αναδιατάσσεται και αναμορφώνεται πλέον το βασικό τετράπτυχο λειτουργίας που άπτεται στο σύνολο των θεμάτων του προσωπικού και ορίζεται από τους άξονες:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ – ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΜΟΙΒΩΝ

Τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν όσο η Διοίκηση δε δείχνει με πράξεις ότι υπακούει στις αρχές της Διαφάνειας, της Αξιοκρατίας, της Ανοιχτής Επικοινωνίας και της Θεσμικής Λειτουργίας, θα είναι και πολλά και σημαντικά.

Οφείλουν να γίνουν διορθώσεις, άμεσες επεμβάσεις με σεβασμό στους εργαζόμενους και το θεσμικό τους πλαίσιο.
Οφείλουμε να λειτουργήσουμε σαν Τράπεζα και όχι σαν μια οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση . Οι γενικεύσεις στο χώρο μας μόνο κακό έφεραν στα τόσα χρόνια λειτουργίας του κλάδου. Ας μη συνεχιστεί.

Εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε όλα τα κρίσιμα για τους εργαζόμενους ζητήματα όπως κάναμε τα προηγούμενα χρόνια.

Προτιμούμε να είμαστε χρήσιμοι και όχι ευχάριστοι στ’ αυτιά καθώς οι εργαζόμενοι είναι όχι μόνο το συγκριτικό μας πλεονέκτημα αλλά και γιατί εξαρτούν την επιβίωση την δικιά τους και των οικογενειών τους αποκλειστικά από τον Οργανισμό αυτό.

 

Για το ΔΣ του Συλλόγου
Ο Πρόεδρος     Ο Γ.Γραμματέας
Γ. Γουγούλης     Μ. Τσιμρόγλου

 

Υ.Γ.1: Σύμφωνα με το JFM οι Διευθυντές και οι Υπεύθυνοι Καταστημάτων βλέπουμε να κατατάσσονται είτε ως Manager είτε ως Senior Manager χωρίς πουθενά να εξηγούνται τα κριτήρια κατάταξης ή ο λόγος της διαφοροποίησης. Ακούει κανείς;

Υ.Γ.2: Παρομοίως στους Teller – Seller συναντάται η ίδια περίπτωση όπου κατατάσσονται είτε ως Officer είτε ως Senior Officer χωρίς καμία περαιτέρω εξήγηση και χωρίς φυσικά (!) να λαμβάνονται υπ ‘όψη τα χρόνια προϋπηρεσίας στη θέση. Θα απαντήσει κάποιος;

Υ.Γ.3: Ποιος αλήθεια μπορεί να εξηγήσει στους συναδέλφους Enterprise Business Support Employee (πρώην Liaison) τα κριτήρια με τα οποία η δουλειά που επιτελούν τους κατατάσσει ως Officers, ενώ αντίστοιχα οι Small Business and Professional Officers που κάνουν ανάλογη δουλειά κατατάσσονται ως Senior Officers;

 

Facebook Twitter Google+ Pinterest

Newsletter